چگونه در موتور جستجوی گوگل رتبه اول را به دست آوریم

هر دارنده کسب و کار و وبسایتی آرزو دارد تا در جستجوی گوگل رتبه نخست را کسب کند. دلیل آن واضح است: دست یافتن به بالاترین نقطه (یا حتی بودن در میان سه رتبه نخست) که به معنای بالارفتن بازدید ها و طبیعتا بالا رفتن فروش سایت شما خواهد بود.  ما  در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه در موتور جستجوی گوگل در رتبه اول قرار بگیرید .

متاسفانه، کسب رتبه بالا به ندرت به شکل اتفاقی رخ می دهد. حتی حرفه ای ترین بازاریاب ها و صاحبان کسب و کار، دائما در حال جنگیدن برای کسب این رتبه هستند. پس یک دارنده کسب و کار عادی ، چطور می تواند به کسب این رتبه امیدوار باشد؟ با این وجود که هیچ تضمینی برای کسب رتبه نخست در موتور جستجوی گوگل وجود ندارد، اما این پست شامل راهکارهایی است که هرکسی با رعایت آنها می تواند شانس خود را برای تبدیل شدن به رتبه اول بالا ببرد.

  1. خدمات جزیی ارائه دهید.

بخشی از موفقیت در سئو به درک چشم انداز رقابتی حوزه کسب و کار شما بر می گردد. به عنوان مالک یک کسب و کار کوچک، شما اصلا تمایل ندارید خود را با کسب و کارهای بزرگ که ظاهرا بودجه بی پایانی برای توسعه کار حود دارند ، در بندازید. درحالی که همیشه شانس اینکه آنها را از دور خارج کید وجود دارد و به هدر دادن زمان و پول خود پایان دهید.

به همین منظور می گوییم باید کار خود را ریز کنید. منظورم از بیان این عبارت این است که: به جای رقابت با کمپانی های بزرگ بر سر کلمات کلیدی به شدت معروف( و معمولا عمومی تر)، تمرین کنید و مانند ماهی بزرگ در برکه کوچک باشید.

به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در این امر بعضی اوقات، باید تمرکزتان را از کسب و کار های عمومی تر به سمت تجارت ها و خدمات ویژه تر سوق دهید. برای مثال، به جای اینکه خدمات کلی مثل بازسازی و نوسازی منزل را تبلیغ کنید و بخواهید عبارات مربوط به آن که عموما بسیار رایج هستند و شرکت های بزرگ آنها را تصرف کرده اند را سئو کنید، می توانید از خدمات اختصاصی تر و جزئی تری مثل ” یک روز تمیزکاری سرویس بهداشتی منزل شما” یا “خدمات و سرویس آشپزخانه شما” شروع کنید. رتبه گرفتن در کلمات کلیدی که برای تبلیغ این خدمات نیاز دارید ، بسیار راحت تر است و احتمال موفقیت شما بالا تر می رود.

چگونه رتبه اول گوگل را به دست آویم؟

  1. از کلمات کلیدی واقع بینانه استفاده کنید، جزیی ارائه دهید.

هرکسی می تواند موفق به کسب رتبه بالا در گوگل شود، به شرط آنکه از کلمات کلیدی مناسب استفاده شود. برای نمونه ، اگر من صفحه ای را برای ” عروسک های جینگیلی فینگیلی آبی رنگ ” اختصاص دادم و برای این تاپیک اقدام به سئو کنم، به احتمال بسیار زیاد در چند روز می توانم به رتبه های برتر گوگل تبدیل بشوم. درحالی که آیا شما واقعا به رتبه گرفتن در این عبارت احتیاج دارید؟ احتمالا عروسک های جینگیلی فینگیلی آبی رنگ اصلا وجود خارجی ندارد.

منظور من این است که اگر کلمات کلیدی که استفاده می کنید گمنام و نامفهوم باشد ، سئو کردن آن راحت تر است. البته که ما قصد سئو کردن کلمات گمنام را نداریم. ما دوست داریم کلماتی را بهینه کنیم که مردم به دنبال آنها هستند. کلماتی که افراد در موتور جستجوی گوگل آنرا سرچ می کنند.

استفاده از ابزار های Keyword Planner یا KeywordTool.io به شما کمک می کند تا برای موضوعی که می خواهید آن را بهینه کنید کلمات مرتبطی که توسط کاربران در گوگل بیشتر تایپ می شود را به شما معرفی کند. و زمانی که قدرت نفوذ شما بالا تر رفت شما می توانید به کلمات کلیدی رایج تر برای بهینه سازی بروید تا ترافیک بالا تری کسب کنید.

  1. تمام بخش های محتوای خود را برای کلمات کلیدی خود، بهینه کنید.

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از کلمات کلیدی آسان تر استفاده کنید و آنها را بهینه کنید ، حال نوبت آن رسیده که این کلمات را در مکان های مناسب درون صفحه خود استفاده کنید. اگر می خواهید از این کلمات به وفور استفاده کنید ، باید آنها را به روش های مختلف در محتوای خود بگنجانید. به ویژه سعی کنید آنها را در :

  • در آدرس یا URL خود : برای مثال:

www.سایت شما.com/sh8xks6.htm,

www.سایت شما.com/کلمه کلیدی.

  • ضمیمه عنوان مطالب
  • سربرگ ها یا هدینگ ها.
  • تمام ضمائم تصاویر و توضیحاتی که در محتوی دارید.
  • در سرتاسر محتوی

یادتان باشد که گوگل( و خوانندگان وبسایت شما) محتوای وسیعی را در اختیار می گذارد که کار بزرگی در پوشش محتوی در دستان شما انجام شده است. بنابراین تازمانی که نیاز دارید از کلمات کلیدی در محتوی استفاده کنید، این کلمات را با متن های مفهومی و عمیق جایگزین نکنیم.

چگونه رتبه اول گوگل را به دست آویم؟

چگونه رتبه اول گوگل را به دست آویم؟

  1. محتوای بسیار زیادی را به سایت خود اضافه کنید.

بر طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوی یا Content Marketing Institute ، ۸۸ درصد از کمپانی های B2B از بازاریابی محتوی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند. که شامل بخش بزرگی از انواع محتوی مانند، محتوای وبلاگی، خبرنامه ها، وبینارها، اینفوگرافی ها، ویدیوها و … برای جذب مشتریان بالقوه میباشد.

اگر می خواهید رتبه بالا در گوگل به دست آورید ، قطعا نیاز دارید که به صورت منظم ، محتوای جدید به سایت خود اضافه کنید. اما فقط به فکر اینکه یک چیزی در سایت قرار بدهید نباشید بلکه، به مفید بودن و کیفیت بالای محتوی توجه داشته باشید که این کار موجب بالا بردن ارزش سایت و همچنین به منزله ارزش قائل شدن برای مشتریان تان است.

این محتوی به شما کمک می کند تا رتبه خود را از دوراه افزایش دهید. اول، محتوی بیشتر یعنی کلمات کلیدی بیشتر، که این به منزله شانس بیشتر گوگل برای بالا آوردن سایت شما در نتایج جستجو است. دوم، هرچه بیشتر محتوی تولید می کنید ، تعداد لینکهای بیشتری در سایت شما انباشته می شود. به علاوه اینکه تعداد بالای محتوی، یعنی مشتریان وقت بیشتری در سایت شما صرف می کنند و این یعنی برد-برد.

  1. لینک های زیادی به سایت خود فراهم کنید.

پیوند ها، نقش مهمی را در سئو سایت شما ایفا می کنند. در حقیقت، بر طبق گزارش موز در سال ۲۰۱۵ در مورد عوامل رتبه بندی موتور جستجو، لینک های وارد شونده، المان های بسیار مهمی در بالا بردن رتبه سایت دارند. بعضی از استراتژی هایی که می توانید از آنها در این راه استفاده کنید عبارت اند از،

  • اضافه کردن سایت خود به کسب و کارهای محلی و سایت های مرور مانندYelp ، Tripadvisor و Google my Business .
  • قرار دادن پست های مهمان در سایت های مشهور. حتی اگر لینکهای تعقیب کننده در پست خود یا بیو قرار نداده باشید باز هم بازدید سایت را بالا می برد.
  • ساخت محتوای بادوام که سایت های دیگر تمایل به لینک کردن آن در وبسایت خود داشته باشند.
  • از کوتاه کننده های لینک برای پیوند های خود استفاده کنید.