الگوریتم مجموعه ای از فعالیت هایی است که به صورت مرحله به مرحله برای اجرای یک هدف خاص در کنار هم قرار می گیرد . گوگل برای بهینه سازی وب سایت ها از الگوریتم های خاصی استفاده می کند . که هرکدام از این الگوریتم ها دارای ویژگی های خاص خود می باشد و برای فعالیت های متفاوتی استفاده می شود . برخی از این الگوریتم ها برای شناسایی اسپم ها و برخی برای رتبه بندی سایت ها استفاده می شوند . این الگوریتم ها ثابت نیستند و در یک سال ممکن است بارها تغییر کند و به واسطه این تغییرات می توانند اصول سئو را نیز مورد تغییر قرار دهند .

در این مقاله به معرفی الگوریتم های گوگل می پردازیم :

الگوریتم مرغ مگس خوار :

الگوریتم مرغ مگس خوار (humming bird ) برروی بهینه سازی جستجوها فعالیت میکند . مرغ مگس خوار عباراتی که کاربر جستجو می کند تجزیه و تحلیل می کند . هدف از این الگوریتم این است که افراد با سرعت بالایی به اهداف خود دست پیدا کنند .

الگوریتم پنگوئن :

در مقالات قبلی در مورد سئو کلاه سیاه صحبت کردیم و گفتیم که کلاه سیاه ها کارها کسانی هستند که از روش های غیر قانونی برای افزایش رتبه وب سایت خود استفاده می نمایند . وظیفه الگوریتم پنگوئن شناسایی وب سایت هایی است که از این روش ها استفاده می نمایند . برای مثال ممکن است Backlink  هایی که به سایت شما وارد می شود به صورت غیر متعارف باشد . وطیفه پنگوئن شناسایی چنین مشکلاتی است .

معرفی الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا :

الگوریتم پاندا بر محتوای مطالب شما نظارت می کند . این الگوریتم محتوا را بررسی می کند و محتواهایی که تکراری ، کپی ، کوتاه  و بی ارزش باشد را حذف می کند . به این ترتیب سایت هایی  که دارای محتوای بی ارزش هستند در بالاترین رتبه قرار می گیرند .